Bibliography

Basic information

Name Ohira Shuji
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency

Book Title

Consumer Social Responsibility

Sole or Joint Author

Single author

Author

 

Summary

本書は,消費を通じた社会的課題の解決という点から,消費者の社会的責任を検討したものである。本書を通じて主張したいことは,消費者が消費を通じた社会的責任を果たすためには,消費を投票として捉え,特定の企業から商品を購入することを,それを製造・販売した企業に一票を投じると理解した上で,さらに消費がその後にもたらす影響を考え,消費を行うべきだということである。

International Collaboration

 

Referee

 

Bibliography Category

Books (academic)

PartArea

 

PageRange

 

Publication Office

千倉書房

Date of Issue

2019/02/15

Number Of Pages

356

Language

Japanese

DOI

 

ISBN

978-4-8051-1160-4

ASIN

 

Format

 

Download

Not Downloadable

Major Achivement

Main Achievement