Academic Thesis

Basic information

Name Ohira Shuji
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency

Title

日本のソーシャル・コンシューマーの意思決定プロセス

OwnerRoles

Joint Author

Author

 

Summary

本研究では,消費を通じて社会的課題の解決を図るソーシャル・コンシューマー(SC)がソーシャル・プロダクト(SP)を消費する意味とそれを購買する意思決定プロセスを明らかにした。具体的には,まず日本の消費者を社会的課題解決行動の経験で階層化し,定性調査を用いて,SPを消費する意味を検討した。次に定量調査を用いて,SCの消費意思決定プロセスを検討した。

Magazine(name)

公益財団法人吉田秀雄記念事業財団平成25年度(第47次)研究助成報告書

Publisher

 

Volume

 

Number Of Pages

 

StartingPage

 

EndingPage

 

Date of Issue

201403

Referee

Not exist

Invited

Not exist

Language

 

Thesis Type

Research papers (academic journals)

International Journal

 

International Collaboration

 

ISSN

 

eISSN

 

DOI

 

NAID

 

Cinii Books Id

 

PMID

 

PMCID

 

URL

Format

 

Download

Not Downloadable

J-GLOBAL ID

 

arXiv ID

 

ORCID Put Code

 

DBLP ID

 

Major Achivement