Bibliography

Basic information

Name Ohira Shuji
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency

Book Title

Consumer Social Responsibility

Sole or Joint Author

Single author

Author (Translator)

 

Original Author

 

Summary

本書は,消費を通じた社会的課題の解決という点から,消費者の社会的責任を検討したものである。本書を通じて主張したいことは,消費者が消費を通じた社会的責任を果たすためには,消費を投票として捉え,特定の企業から商品を購入することを,それを製造・販売した企業に一票を投じると理解した上で,さらに消費がその後にもたらす影響を考え,消費を行うべきだということである。

International Collaboration

 

Referee

 

Bibliography Category

Books (academic)

PartArea

 

PageRange

 

Publication Office

千倉書房

Date of Issue

2019/02/15

Number Of Pages

356

Language

Japanese

DOI

 

ISBN

978-4-8051-1160-4

ASIN

 

Format

 

Download

Not Downloadable

Major Achivement

Main Achievement