研究者情報
専門分野、担当科目、メッセージ
専門分野
今年度の担当科目
過去の担当科目
メッセージ
研究者基礎情報
研究者情報
学位
学歴
経歴
学会
社会的活動
研究者活動情報
委員歴
受賞歴
著書
論文
その他の業績
講演・口頭発表等
Works
競争的資金等の研究課題
その他
教育研究業績情報:教育上の能力に関する事項
教育方法の実践例
作成した教科書,教材
実務の経験を有する者についての特記事項
その他
基本情報
氏名
スティーブン・ブルックス
氏名(カナ)
ブルックス スティーブン
氏名(英語)
Steven Brooks
所属
国際教養学部 国際教養学科
職名
特別専任外国語講師
researchmap研究者コード
researchmap機関
専門分野、担当科目、メッセージ
専門分野
Teaching English for Academic Purposes
今年度の担当科目
【学部】 Creative Writing Workshop 2、English Ⅰ [RW・4]、English Ⅱ [RW・4]、英語 I [4]、English Ⅰ [SL・2]、Language Proficiency Test Preparation (Intermediate) 2、English Ⅱ [RW・3]、English Ⅰ [RW・3]、Creative Writing Workshop 1、English Ⅰ [RW・2]、English Ⅱ [RW・2]、英語 I [3]、English Ⅰ [SL・1]、Language Proficiency Test Preparation (Intermediate) 1、English Ⅰ [RW・1]、English Ⅱ [RW・1]
過去の担当科目
 
メッセージ
The key to success in my courses is to be active. This means students should read actively, listen actively, and speak actively. Reading actively means thinking deeply about your reading by discussing it with your partners, considering how it applies to your life, and using it in your own writing. Listening actively means asking for more information, showing that you understand or asking questions if you do not. Speaking actively means trying your best to "discuss" questions rather than just answering them, agreeing or disagreeing with your partners, and always asking for more information. Please remember that the goal of my courses is not to get correct answers. Instead, the goal is to improve your academic skills so that you can be a successful student in English either overseas or here in Japan.
研究者基礎情報
研究者情報
***
学位
The University of Nottingham/MA: Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL)
学歴
2013/09/2016/12/MA: Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL)
経歴
 
学会
 
社会的活動
 
研究者活動情報
委員歴
 
受賞歴
 
著書
 
論文
Understanding the Causes of Sociopragmatic Breakdown in First Year English Communication Classes Taught by Native Speakers/Sole Author/2017/06
その他の業績
 
講演・口頭発表等
 
Works
 
競争的資金等の研究課題
 
その他
 
教育研究業績情報:教育上の能力に関する事項
教育方法の実践例
 
作成した教科書,教材
 
実務の経験を有する者についての特記事項
 
その他