Academic Thesis

Basic information

Name Ohira Shuji
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency

Title

ソーシャル・コンシューマーの消費意思決定プロセスの解明:環境配慮型商品と寄付つき商品の比較

OwnerRoles

Joint Author

Author

 

Summary

本研究では,定量分析を通じて,東日本大震災後の日本のソーシャル・コンシューマーの意思決定プロセスを明らかにした。具体的には,過去の社会的課題解決行動に基づいて,日本の消費者を階層化し,有効性評価と入手可能性評価を加えた計画的行動理論モデルを用いて,クラスタごとの環境配慮型商品と寄付つき商品の意思決定プロセスの違いを検討した。

Magazine(name)

企業と社会フォーラム ワーキングペーパー

Publisher

 

Volume

 

Number Of Pages

 

StartingPage

 

EndingPage

 

Date of Issue

201401

Referee

 

Invited

 

Language

 

Thesis Type

Research papers (other academic conferences' materials and others)

International Journal

 

International Collaboration

 

ISSN

 

eISSN

 

DOI

 

NAID

 

Cinii Books Id

 

PMID

 

PMCID

 

URL

Format

 

Download

Downloadable

J-GLOBAL ID

 

arXiv ID

 

ORCID Put Code

 

DBLP ID

 

Major Achivement