論文

基本情報

氏名 中村 詩のぶ
氏名(カナ) ナカムラ シノブ
氏名(英語) Nakamura Shinobu
所属 国際教養学部  国際教養学科
職名 准教授
researchmap研究者コード
researchmap機関

題名

オーストラリアの言語学習施設における自律学習促進の実態調査

担当区分

単著

著者

中村詩のぶ

概要

In this study, the author visited a university English language institute in Australia to observe how independent language learning is promoted through interviews with a senior manager of the institute and an Independent Learning Center (ILC) coordinator and a survey to the English for Academic Purpose (EAP) course students. The author was first focusing on what kind of effort each teacher or Self-Access Learning Center (SALC) staff make to promote language leaners’ autonomy. However, she ended up finding out that it was not only teachers’ level of effort but also independent learning was promoted as one of the university’s graduation learning outcomes (GLOs) and EAP course’s unit learning outcomes (ULOs).

発表雑誌等の名称

武蔵大学綜合研究所紀要

出版者

武蔵大学綜合研究所

28

 

開始ページ

13

終了ページ

23

発行又は発表の年月

2019/09

査読の有無

無し

招待の有無

無し

記述言語

英語

掲載種別

研究論文(大学,研究機関等紀要)

国際・国内誌

 

国際共著

 

ISSN

0918-1849

eISSN

 

DOI

 

Cinii Articles ID

 

Cinii Books ID

 

Pubmed ID

 

PubMed Central 記事ID

 

URL

形式

 

無償ダウンロード

 

JGlobalID

 

arXiv ID

 

ORCIDのPut Code

 

DBLP ID

 

主要業績フラグ