研究者情報
専門分野、担当科目、メッセージ
専門分野
今年度の担当科目
過去の担当科目
メッセージ
研究者基礎情報
研究者情報
学位
学歴
経歴
学会
社会的活動
研究者活動情報
委員歴
受賞歴
著書
論文
その他の業績
講演・口頭発表等
Works
競争的資金等の研究課題
その他
教育研究業績情報:教育上の能力に関する事項
教育方法の実践例
作成した教科書,教材
実務の経験を有する者についての特記事項
その他
基本情報
氏名
トーマス・ガリクソン
氏名(カナ)
ガリクソン トーマス
氏名(英語)
Thomas L. Gullikson
所属
リベラルアーツアンドサイエンス教育センター
職名
専任講師
researchmap研究者コード
researchmap機関
専門分野、担当科目、メッセージ
専門分野
TESOL : Teaching English to Speakers of Other Languages
今年度の担当科目
【学部】 英語 II [4]、英語 II [2]、Career Design in a Global Age、英語 I [2]、英語 II [6]、English Ⅱ [SL・1]、英語 II [3]、英語 II [1]、英語 I [1]、英語 II [5]
【大学院】 .
過去の担当科目
 
メッセージ
Learning to communicate effectively in English is necessary for promoting and sustaining global understanding. Communicative competence involves not only the grammatical aspects of a language, but also cultural aspects that are also essential to understand. Additionally, language learning must take place both inside and outside of the classroom and experimentation and creativity on the part of the learner will aid in language acquisition. Through hard work and dedication, trial and error, and assessment, language learners will make progress.
My message remains the same.
研究者基礎情報
研究者情報
***
学位
University of Northern Iowa/MA TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages)
Mount Marty College/BA Social Science/History
学歴
University of Northern Iowa
1984/08/1993/05/University of Northern Iowa
経歴
 
学会
2023/06/~/JASAL
社会的活動
Since April, 2024, I have taught Beginner Ukulele and English Conversation at Shinjuku My Studio for Hei Purotu O Hiva, a Tahitian dance troupe.
Additionally, I am a member of both
TESOL
and
JALT
as of June 19, 2024.
I serve of the Editorial Committee for
The Font: A Literary Journal for Language Teachers
研究者活動情報
委員歴
2024/06/~/LASEC, Musashi University/SAFL Selection and Hiring Committee
受賞歴
 
著書
 
論文
Are Writing Tasks in Pre-Academic ESL Writing Courses at the University of Northern Iowa Representative Academic Writing Tasks Encountered by International Students in the University Classroom?: A Survey Thomas L. Gullikson 単著 関西外国語大学研究論集 1995/07
An Argument for Creating, Enhancing, and Sustaining Intrinsic Motivation in English Language Learners of Japan Thomas L. Gullikson 単著 Tabard 2016/03
A Content-Based Language Unit to Enhance and Sustain Intrinsic Motivation in English Language Students Thomas L. Gullikson 単著 The Word: Hawaii TESOL 2016/02
Picture Brides and Hole Hole Bushi Thomas L. Gullikson 単著 Tabard 2017/03
The Importance of Fostering English Language Learner Autonomy in Secondary and Tertiary ESL Education of Japan: AGuided Approach for Individual Success/Thomas L. Gullikson/Sole Author/The Journal of Interdisciplinary Association for Liberal Arts & Scxiences at Musshi University/2024/03
その他の業績
 
講演・口頭発表等
JASAL 2023 National Conference/2023/10/21
Fostering L2LA at Musashi Communication Village: Musashi University/Thomas L. Gullikson/JASAL 2023 National Conference/2023/10/21/JASAL
Symposium: “Multicultural Japan: Effective Methodologies for Teaching Language and Culture to Japanese University Students”: Otemae University, institute of International Education, Nishinomiya, Hyogo Japan (December 7th, 2019)
Works
“Sing Out Loud”:Traditional Songs 教材 2009
競争的資金等の研究課題
 
その他
The Font: A Literary Journal for Language Teachers: Editorial Committee Member(present) TheFontJournal.com
2024/4/10 The Font: A Literary Journal for Language Teachers: Editorial Committee Member(present) TheFontJournal.com
教育研究業績情報:教育上の能力に関する事項
教育方法の実践例
Alternative Assessment of English Language Acquisition: Content Based ESL Instruction/1988/08/~
作成した教科書,教材
 
実務の経験を有する者についての特記事項
 
その他